Psychologie/Sociologie
Vertoont deviant gedrag, dit doordat hij niet werkt of niet naar school gaat, hij vond school niet uitdagend genoeg, dit kan ik koppelen aan externe attributie.
Het niet naar school gaan is wel door de sociologie te verklaren, na 20 jaar gaan er steeds minder kinderen naar school. Zie ook de afbeelding rechts (cbs.nl)
Dit kan te maken hebben met de operante conditionering van de opvoeder.
Dit gaat zo: stimulus-respons-consequentie
Het effect is een prettig negatief effect, Iets vervelends word weggenomen, namelijk als hij op zijn kamer zit hoeft hij niet aan te horen/zien dat zijn moeder ongelukkig is met de situatie waar hij in verkeert en hij hoeft zijn problemen zelf niet aan te horen.
“AMSTERDAM – Het menselijk brein blijft zich tot ver na het twintigste levensjaar ontwikkelen. Dat hebben Canadese wetenschappers aangetoond.”
gevonden op: https://www.nu.nl/wetenschap/2625155/brein-van-twintigers-vaak-nog-niet-volgroeid--.html
Labels
Symbolisch interactionisme mensen hebben een beeld over hem en geven daar betekenis aan, excessief gamen heeft een negatief beeld in de samenleving
Sociale vraagstukken, hulpbehoeften stoppen niet met 18
Veel van deze kwetsbare jongeren hebben ook na hun achttiende verjaardag nog hard hulp nodig. Ze ontvangen immers vaak weinig ondersteuning vanuit het gezin, moeten op hun achttiende ook ineens allemaal andere zaken regelen en zijn nog volop in ontwikkeling. Sterker nog, ze lopen relatief vaak achter in hun ontwikkeling, waardoor de grens van achttien jaar voor hen wel erg vroeg komt.
https://www.socialevraagstukken.nl
Games kunnen de mentale gezondheid van jongeren versterken
“Neem bijvoorbeeld doorzettingsvermogen wanneer men in de eerste instantie faalt; een zeer nuttige vaardigheid die in bijna iedere videogame ontelbare keren wordt getraind. Daarnaast kunnen vele intense emoties binnen videogames, waarbij men naast plezier en frustratie ook kan denken aan verdriet en angst, een aanknopingspunt bieden om bijvoorbeeld emotieregulatie vaardigheden te oefenen.”
gevonden op: https://www.socialevraagstukken.nl
Amygdala limbisch systeem, emotie motivatie hersenen
“Onder gamers die gevoelens van eenzaamheid ervaren en gebrekkige sociale vaardigheden hebben, zou het versterken van offline sociale vaardigheden en het opbouwen van een sociaal netwerk buiten de gamewereld effectief kunnen zijn.”
gevonden op: https://www.socialevraagstukken.nl
Isolatie, verbeteren naar intimiteit, Erikson
De moeder zegt ook dat hij het toch niet gaat volhouden met werk en school dit noem ik geen ondersteuning bieden en dit kan ik koppelen aan de self fulfilling prophecy.
Maak jouw eigen website met JouwWeb